ضرورت سوق دادن تسهیلات حمایتی دانشگاه آزاد اسلامی به سمت تقویت محصولات دانش بنیان، لزوم راه اندازی تعاونی مسکن برای اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد

به گزارش سهندبلاگ، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال بر ضرورت سوق دادن تسهیلات حمایتی دانشگاه آزاد اسلامی به سمت تقویت محصولات دانش بنیان تأکید کرد.

ضرورت سوق دادن تسهیلات حمایتی دانشگاه آزاد اسلامی به سمت تقویت محصولات دانش بنیان، لزوم راه اندازی تعاونی مسکن برای اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد

جهت دریافت خدمات قیمت درب ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

نورالدین بختیاری در مصاحبه با خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، با اشاره به حذف سود وام های خارج از عقود اسلامی کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: اگر دانشگاه آزاد به ارائه تسهیلات حمایتی می پردازد، نیازمند منابع بوده که از شهریه دانشجو تأمین می گردد و بهترین تسهیلات حمایتی دانشگاه آزاد این است که واحدها را به سمت فراوری محصولات دانش بنیان سوق دهد و ضرورت دارد که از آن ها حمایت کند.

ارائه تسهیلات حمایتی جدید دانشگاه آزاد اسلامی طبق موازین اسلامی/ ایجاد انگیزه بیشتر در کارکنان و اعضای هیئت علمی

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه ویروس کرونا موجب بحران در ایران و دنیا شده است، باید فراوری مواد ضدعفونی نماینده تقویت گردد و دانشگاه می تواند در این عرصه نقش مهمی را ایفا نماید. بسیاری از مواد اولیه محصولات ضدعفونی نماینده مانند اتانول و همچنین ماسک های آنتی وایرال (ضدویروس) با علمِ اعضای هیئت علمی قابل فراوری است که دانشگاه آزاد باید از این اقدامات حمایت کند و تا به امروز کارهای خوبی انجام شده است.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال توضیح داد: سطح حقوق اعضای هیئت علمی و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به وزارت علوم و بهداشت بسیار پایین تر است و همه می دانیم که منابع آن ها نفت و منابع دانشگاه آزاد، دانشجو است و باید نسبت به شرایط معیشتی آنها بیشتر توجه گردد.

بختیاری با بیان اینکه نباید از یک عضو هیئت علمی انتظار داشت که وارد عرصه فراوری گردد، گفت: چون او نه مسائل فراوری را می داند و نه راه دست یافتن به آن را بلد است و باید از سوی دانشگاه حمایت گردد. چراکه دانشگاه محیطی علمی است که در آن کار تحقیق و توسعه انجام می گردد و باید از طرح های استاد حمایت صورت بگیرد؛ برای مثال در شرایط کرونایی، طرح هایی از سوی دانشگاهیان اعم از دانش فراوری محصول ضدعفونی نماینده (ضدویروس و ضدباکتری) بدون استفاده از اتانول، دانش فراوری ماسک های آنتی وایرال، دانش تأمین مواد ضد عفونی محیط های دانشگاهی، ادارات و هتل ها، دانش تأمین مواد ضد عفونی وسایل شخصی و آرایشگاهی و دانش فراوری دارو ارائه می گردد که انتظار می رود از خبرنگارانن حمایت گردد.

وی اعلام کرد: پیروز عمل کردن دانشگاه آزاد اسلامی در ارائه تسهیلات به دانشگاهیان در این شرایط، امری ضروری و حیاتی است. البته با تورم بسیار بالایی که وجود دارد شاید برای عده ای دردی را آنچنان دوا نکند اما امیدواریم که تسهیلات حمایتی برای اساتید و کارکنان سودمند باشد؛ انتظار دانشگاهیان از مسئولان مربوطه دانشگاه این است که شرایط خرید مسکن برای خبرنگارانن تسهیل گردد و این موضوع دغدغه ای برای دانشگاهیان بوده که بر روی امید و انگیزه کاری آن تأثیرگذار است .

این استاد دانشگاه تأکید کرد: از مسئولان مربوطه درخواست دارم که تعاونی مسکن را در واحدها راه اندازی نمایند و با پولی که قرار است به اعضای هیئت علمی و کارکنان وام بدهند، اقدام به خرید زمین و مسکن برای دانشگاهیان نمایند. با این مبلغ به تنهایی نمی گردد اقدام به خرید مسکن کرد اما وقتی تجمیع گردد می تواند بسیار راهگشا باشد؛ از مسئولان درخواست داریم که این پول را به خرید زمین و ساخت مسکن برای دانشگاهیان اختصاص دهند که با این کار ارزش ملک خریداری شده در آینده را چند برابر می نماید و امید و انگیزه جامعه دانشگاهی برای کار کردن افزایش می یابد.

لازم به ذکر است، بر اساس بند یک بخشنامه حذف سود وام های خارج از عقود اسلامی کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، تمامی تسهیلات اعطایی از محل منابع داخلی دانشگاه، از ابتدای خردادماه سال 1399 در قالب قرض الحسنه بوده و کارمزد تمامی آن ها صرفاً بر اساس نحوه محاسبه کارمزد وام صندوق پس انداز دانشگاه، مندرج در بخشنامه شماره 56/402991 مورخ 1391/11/18 محاسبه و دریافت می گردد و مابقی شرایط تابع مقررات مندرج در بخشنامه و دستورالعمل های قبلی است.

همچنین بر اساس تبصره این بخشنامه، مانده بدهی وام های تسویه نشده، پس از کسر مانده سود در تاریخ 1399/3/1 می بایست به عنوان تسهیلات جدید تلقی و کارمزد آن بر اساس کارمزد مندرج در بند یک محاسبه و به مانده اصل تسهیلات اضافه و طبق مانده تعداد اقساط قبل از تاریخ 1399/3/1 مجدداً تقسیط و از دریافت نمایندگان تسهیلات دریافت و اعمال حساب گردد.

4118/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8229

به "ضرورت سوق دادن تسهیلات حمایتی دانشگاه آزاد اسلامی به سمت تقویت محصولات دانش بنیان، لزوم راه اندازی تعاونی مسکن برای اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت سوق دادن تسهیلات حمایتی دانشگاه آزاد اسلامی به سمت تقویت محصولات دانش بنیان، لزوم راه اندازی تعاونی مسکن برای اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید