محدودیت های زیست محیطی و زیرساختی مشکل توسعه معادن سمنان

به گزارش سهندبلاگ، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: نبود زیرساخت های لازم و محدودیت های زیست محیطی و قانونی واگذاری محدوده های معدنی، مهم ترین مانع و مشکل توسعه معادن استان است.

محدودیت های زیست محیطی و زیرساختی مشکل توسعه معادن سمنان

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، علی تشنه دل روز دوشنبه 29 اردیبهشت اضافه نمود: منابع معدنی استان به عنوان سرمایه های ملی، نقش اساسی در توسعه پایدار و شکوفایی مالی دارد.

وی توضیح داد: با توجه به برنامه ششم توسعه، بهره برداری بهینه از این منابع معدنی از ضرورت ها است و لازمه تحقق این امر، توجه ویژه به راهکارهای کارشناسی برای توسعه معادن است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: جلوگیری از خام فروشی و افزایش سهم ارزش اضافه نموده فرآورده های معدنی از جمله راهکارهای توسعه معادن است.

تشنه دل، تکمیل فعالیت های اکتشافی، توسعه و تجهیز معادن عظیم و بهره برداری بهینه از این ذخایر معدنی را از مهمترین راهکارهای توسعه معادن برشمرد و اضافه نمود: ایجاد زیرساخت های مورد احتیاج معادن و اتخاذ سیاست های مناسب حمایتی از ملزومات توسعه در بخش معدن استان سمنان است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان یادآور شد: کمبود اعتبارات، وجود مسائل مربوط به محدودیت منابع طبیعی، محیط زیست، محدودیت های قانونی موجود در زمینه واگذاری محدوده های معدنی، وجود نداشتن زیرساخت های مناسب در مناطق جنوبی استان سمنان با توجه به تمرکز معادن فلزی در این منطقه، از مهمترین مسایل و مسائل این بخش است.

استان سمنان بیش از 620 معدن با 42 نوع ماده معدنی شناخته شده دارد و سالانه بالغ بر 22 میلیون تن مواد معدنی استخراج می گردد که ذخیره قطعی معادن این استان حدود 600 میلیون تن و ذخیره احتمالی آن ها حدود یک میلیارد تن است.

استان سمنان دارای رتبه اول از نظر فراوری گچ، نمک، سلستین و زئولیت، رتبه دوم فراوری سولفات سدیم و رتبه سوم فراوری زغال سنگ و کرومیت در کشور است.

. اینفوگرافی | معادنی در کلاس جهانی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8796

به "محدودیت های زیست محیطی و زیرساختی مشکل توسعه معادن سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدودیت های زیست محیطی و زیرساختی مشکل توسعه معادن سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید