وزیر خارجه هند: با تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران مخالفیم

به گزارش سهندبلاگ، خبرنگاران : وزیر خارجه هند با تاکید بر مخالفت کشورش با تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران گفت: دهلی نو دوستی خوب برای ایران بوده است.

وزیر خارجه هند: با تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران مخالفیم

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از اکسپرس تریبیون، وزیر خارجه هند گفت، ایران از رای منفی هند در سازمان ملل علیه این کشور دلخور شد اما وی از اینکه دو کشور قادر هستند به روابط خود ادامه دهند و دوستان خوبی برای هم باشند خرسند است.

سلمان خورشید که در کنفرانسی بین المللی با موضوع ایران در هند صحبت می کرد، بر مخالفت دهلی نو با تحریم های یکجانبه اعمال شده توسط آمریکا علیه ایران تاکید کرد.

وزیر خارجه هند، با اشاره به روابط دهلی نو و واشنگتن گفت، مناسبات دو کشور در طی 15 سال گذشته به روابط بسیار ارزشمندی بدل شده است.

وی اضافه نمود: ما با آمریکا دوستانی خوب باقی خواهیم ماند و دوستان بسیار خوبی نیز با ایران هستیم و این ما را در موقعیت بسیار مهمی قرار می دهد که قادریم بر شکاف بین این دو کشور پلی بزنیم و ارتباطاتی را که برای یک گفت وگوی معنا دار لازم است، برقرار سازیم.

وی در ادامه گفت: ما تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران را نمی پذیریم. ما می توانیم مخالف باشیم و اکنون دنیا حق موافقت و مخالفت ما را به رسمیت می شناسد.

خورشید گفت، هند علیرغم اینکه نتوانست در لحظات سخت ازجمله رای گیری سازمان ملل کنار ایران باشد، اماحقیقتا دوستی خوب برای ایران بوده است.

خورشید ادامه داد: من می دانم هر کسی که نتواند دوست خود را در لحظات سخت کنار خود داشته باشد دلخور خواهد شد. اما نکته مهم این است که ما توانسته ایم به گفت وگو با ایران ادامه دهیم و ایران علت عملکرد ما را درک می نماید.

وی گفت، هند در صف مقدم کشورهایی است که به ایران یاری می نماید، مشورت می دهد و در موقعیت های بسیار حساس و مباحث مهم دست ایران را می گیرد.

وی گفت، نشست کمیسیون مشترک هند و ایران طی چند هفته آینده در هند برگزار خواهد شد و موضوعات مربوط به گسترش مبادلات تجاری و به خصوص مباحث ارزی مورد بحث و آنالیز قرار خواهد گرفت.

وزیر امور خاجه هند با اشاره به طرح بندر چابهار و اهمیت آن برای هند گفت، دهلی نو به کریدورها و گذرگاه هایی احتیاج دارد تا خود را به افغانستان برساند و پس از خروج نیروهای ناتو از این کشور در سال 2014، در بازسازی افغانستان مشارکت کند.

هند می تواند به وسیله این بندر به صورت مستقیم به کریدورهای آسیای میانه دسترسی یابد. ایران میخواهد این بندر را در 5 فاز توسعه دهد و ظرفیت آن را تا سال 2020 به 20 میلیون تن برساند.

38

منبع: تسنیم
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 4769

به "وزیر خارجه هند: با تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران مخالفیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه هند: با تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران مخالفیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید